איך לשווק באינסטגרם


אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות אישיות שתפסה תאוצה בשנה האחרונה גם לשיווק עסקים קטנים בישראל.

השיווק בה יכול להיות כיפי ושמח , אבל הוא גם יכול להיות משעמם מאוד. ברגע שמעלים תמונה, אפשר לערוך אותה עם פילטרים שונים, לכתוב משהו ולתייג את התמונה לקטגוריות שונות. אם העלתי תמונה ותייגתי אותה עם כוכבית #food למשל, אנשים אחרים יוכלו לחפש את התגית הסציפית הזו ולמצוא את התמונה שהעלתם.

לאילו עסקים מתאים לשווק באינסטגרם?

עסקים מתחומי הלייף סטייל ימצאו בה יתרון גדול. מעצבים למיניהם, צלמים, שפים, צימרים ואפילו בונות ציפורניים וספרים. כל אחד שיש לו משהו ויזואלי להראות.

אם כי, בהחלט אפשר להשתמש בה גם לעסקים מתחומים אחרים ויכול להיות שאפילו שלא נראה לכם שאתם צריכים להיות שם, אתם צריכים. הדרך הטובה ביותר לדעת האם כדאי לכם להשקיע זמן בשיווק באינסטגרם היא להעביר סקר בין הלקוחות הקיימים שלכם ולהבין כמה מהם פעילים באינסטגרם. אם הלקוחות שלכם לא שם, כנראה שיהיה חבל מבחינתכם להיות שם כרגע. ככלל, אל תכנסו לאפיקי שיווק חדשים לפני שאתם בודקים אותם היטב.

איך משווקים באינסטגרם?

1. בחרו את הנושאים שלכם לפרופיל- אולי אתם רוצים לפתוח פרופיל אינסטגרם רק בשביל לשווק את העסק, אבל זכרו שכמו כל רשת חברתית, הפרופיל צריך להרגיש אישי בשביל שיתחברו אליכם. תעלו תמונות מהווי העסק, שלכם עם לקוחות, של שולחן העבודה שלכם, תמונות של מוצרים ותהליך יצירה של מוצר חדש אב ופנקו מידי פעם גם בתמונות אישיות יותר.

2. אל תשחקו יותר מידי עם פילטרים- זוכרים שלפני 15 שנה בערך למדתם להשתמש בפאוור פוינט והשתמשתם בהמון צבעים, תמונות ומילים שקפצו למצגת מכל עבר? כך זה מרגיש כאשר לכל תמונה שאתם מעלים יש פילטר שונה. כאילו למדתם משהו חדש ואתם מתלהבים ממנו יותר מידי.

זכרו שאתם יוצרים מותג ושאתם צריכים להקפיד על ניראות מסויימת. אני ממליצה להשתמש בפילטר אחד או שניים לכל הפרופיל שלכם. (אפשר גם לוותר לחלוטין)

3. שדרו אווירה- אנחנו רוצים שברגע שהצלחתם לעניין מישהו מספיק בשביל שיציץ לכם בפרופיל, הוא יראה אווירה מסויימת שמדברת בשפה אחידה. צבעים שחוזרים על עצמם, פילטרים ספציפיים, תמונות שמצולמות מאותה זוית וכו. אתם יכולים מראש להחליט על התחושה שאתם רוצים שהפרופיל שלכם יישדר. הכלה, כיף, חדשנות, רוגע... הפרופיל שלכם יכול לשדר את זה.

בפרופיל שלי אני משתמשת בעיקר בצבעים של אדום ותכלת, כי הם קיימים לי גם בלוגו.

4. ספרו סיפור בתמונה ובתוכן- התמונה שאתם מעלים צריכה לשדר סיפור מסויים. הוסיפו גם שורה של מלל שתספר את סיפור התמונה.

5. אופציית סטוריז- אם כבר דיברנו על סיפורים, באינסטגרם יש אופצה של Stories. מדובר בסרטון קצרצר או תמונה שנעלמים מהפיד תוך 24 שעות? למה זה טוב? כרגע הסטוריז מאוד מקודמים ויותר מהעוקבים שלכם ייחשפו אליהם.

6. השתמשו חכם בהאשטאג- אם אתם משווקים רק לישראל, אל תשתמשו רק בהאשטג כללי, אלא השתמשו בהאשטאג ספציפי. למשל, אל תשתמשו רק ב- #food, אלא גם ב- #israelifood, #israelifoodie #telavivrfood

7. ספרו על עצמכם באודות- ב"אודות" של הפרופיל שלכם אתם יכולים לספר מי אתם וגם לשים קישור לאתר או לפרופיל הפייסבוק שלכם.

8. סרטונים- כמו בפייסבוק, גם בפרופיל האינסטגרם שלכם אתם יכולים להעלות סרטונים.

9. הפעילו את הקהל שלכם- שאלו אותם שאלות, שתפו אותם וגרמו להם להגיב. אפשר גם ליצור להם אתגרים שונים. חשבו על כך שבאינסטגרם כולם מסתכלים דרך הנייד. עשיתי עם אחת הלקוחות שלי פעילות עם סרטון בו הופיע כרטיס ביקור של העסק באחד הפריימים והעוקבים היו צריכים לעשות צילום מסך ברגע שכרטיס הביקור מופיע בסרטון. עם צילום המסך הם הגיעו לדוכן עצמו בו היא מוכרת וקיבלו הנחה על המוצר.

10. הגיבו לכל התגובות- עזרו לעוקבים שלכם להרגיש שאפת לכם מהם והקפידו להגיב חזרה לכל תגובה.

יש לכם שאלות? רוצים פגישות מיקוד על העסק שלכם? שלחו אליי הודעה.

עוד לא הורדתם את המדריך שלי לקפיצת גדילה לעסק? הורידו אותו כאן

שלכם,

חן.

#שיווק #רשתותחברתיות #אינסטגרם #עסקיםקטנים

Featured Posts
Posts are coming soon
Stay tuned...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square