שבעה קיצורי דרך למציאת רעיונות לתוכן


1. החיים האמיתיים שלכם- עסקים קטנים מבוססים על סיפורים אמיתיים. ספרו לקהל שלכם איך החלטתם לפתוח את העסק, על שינוי שהשפיע עליכם, על הצלחות וכשלונות, על ההתלהבות, ההתרגשות ועל הלמידה התמידית. תוכן כזה יהיה מלווה בתמונה שלכם, אז תסתרקו לפני ואל תעלו את התמונה מלפני 5 שנים שרק בה אתם נראים טוב. מגיע לכם יותר מזה.

2. סיפורים של לקוחות- וואו, כמה סיפורי לקוחות יש לכם בקנה ורק מחכים שתוציאו אותם... זוכרים את הלקוח ההוא שלא היה בטוח ולאחר כמה חודשים בסוף הגיע והיה מרוצה עד הגג? או ההיא שהגיעה דרך חברה ואחר כך המליצה לכולם? ספרו עליהם. למה הגיעו אליכם ואיך המוצר או השירות שלכם עזרו. אם מדובר במקרה אישי מאוד או שאין אישור פרסום, אפשר ומקובל לשנות את פרטי הלקוח. גבר במקום אשה, בן 32 במקום בן 25 וכו'.

3. אקטואליה- נשמע מושג מפחיד, אבל הוא בסך הכל אומר לקרוא קצת אתרי חדשות גדולים. הרבה פעמים משם תקבלו השראה. התחילו המיונים לעונה החדשה של מאסטר שף? ספרו על האהבה שלכם למטבח ואיך זה קשור לעסק. התחילו כתבות על עונת החתונות? אול יש לכם משהו להגיד גם בנושא הזה. כך גם תחילת שנת לימודים, חגים, חנות רהיטים ענקית חדשה שמגיעה לארץ, כל עסק והתוכן שקשור אליו.

4. פינטרסט- הכירו את המאגר הבלתי נדלה שרוב המשווקים מתעלמים ממנו- פינטרסט (pinterest) רשת חברתית סופר ידידותית עם מנוע חיפוש מעולה. איך תוכלו לקבל משם רעיונות? אם יש לי לקוחה שעוסקת בסדנאות של מוצרים טבעיים והיא צריכה רעיונות לתוכן, אנחנו מחפשות את הביטויים "diy beauty products" למשל, ומקבלות המון רעיונות למוצרים שאנשים יכולים לרקוח בבית, או "natural beauty ingredients" בשביל לקבל רשימת מוצרים טבעיים. אני גם אוהבת להשתמש בשיטת הרעיונות. למשל חיפוש של "makeup ideas" יתן לכם רשימה גם של מאמרים מאתרים בחו"ל שתוכלו לקבל מהם השראה לתוכן וכך גם ביטויים בסגנון “How to quit smoking" ודומיהן, שיספקו קיצורי דרך גם לנותני שירות.

5. אתרים מחו"ל- חפשו עסקים כמו שלכם בחו"ל (מילות חיפוש באנגלת בגוגל) ותראו אילו תכנים הם כותבים. אני אישית לא אוהבת להסתכל על אתרים של קולגות מהארץ, כי אני לא רוצה להגיע למצב של העתקה ללא יודעין (אתם יודעים איך זה, פתאום יש לכם רעיון גאוני שבעצם קראתם פעם לפני שנה והספקתם לשכוח, רק שעכשיו המוח מתעתע בכם לחשוב שזה רעיון פורץ דרך שחשבתם עליו לבד). אישית, מעדיפה להמנע מהמצב הזה והאתרים בעברית הם באמת טיפה בים לעומת כמות האתרים באנגלית.

6. לשאול את הקהל שלכם- לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה הקהל שלנו רוצה וצריך ושוכחים "לרדת אל העם" ולשאול אותו איזה תוכן הוא מחפש מאיתנו. ברגע שנקבל תשובה ויהיו לנו נושאים ספציפיים לכתיבה, נמנע ממצב בו אנחנו כותבים כמה שורות ומאבדים את חוט המחשבה ואיתו את הנושא המרכזי (לא יודעת מה אתכם, אבל לי זה קורה הרבה) והתוכן עצמו כבר יזרום הרבה יותר בקלות.

7. לארח בעלי עסק אחרים- לא רק אתם חייבים לספק את התוכן לעסק שלכם. הרבה בעלי עסקים עם קהל דומה לשלכם ישמחו מאוד על ההזדמנות לחשיפה בפני קהל גדול יותר. כך תיצרו Win-Win. אתם תקבלו תוכן איכותי בלי להתאמץ והם יקבלו בזכותכם חשיפה.



Featured Posts
Posts are coming soon
Stay tuned...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square